One group of 6th Grade students is spending an hour every week in the school library doing Extensive Reading (ER) activities in their English Reading Comprehension class. Simply put, ER is;
Reading Quickly and
Enjoyably with
Adequate comprehension so you
Don’t need a dictionary
(taken from The Extensive Reading Guide, ER Foundation)
Through ER, students meet and learn vocabulary in its natural context and develop reading speed and fluency. This in turn leads to increased confidence, motivation and a love of reading.
Students in the ER class are keeping a record of the books they read in ‘My Joseph English Reading Journal’, and will be writing book reports in a variety of styles, then sharing these with their classmates.
The Saint Joseph school library currently contains about 2,000 English books at a variety of levels.
6年生の英語読解授業で、週に1時間は「多読」活動をしています。
「多読」というのは;
・辞書無しでも
・十分に理解できる優しい英語の本を
・楽しく、速く読むことです。
(国際多読教育学会の多読指導ガイドより)
多読を通して、自然な文脈の中で使われる表現に出会ったり、語彙を増やしたり、読書の速度を上げたり、より流暢に読めるようになります。自分の英語力に自信・やる気・楽しさが増えて、読むことが大好きになります。
多読授業を受講している生徒は、「My Joseph English Reading Journal」に読んだ本を記入し、英語で感想文を書き、それをクラスメートと分かち合います。
本学園の英語図書室には様々な難易度の本が約2000冊があります。